Hur kan du använda tiden i klassrummet för mer samarbete? I det här webbinariet berättar Patricia Diaz – gymnasielärare, doktorand på KTH och medgrundare till Preparus – om hur du kan använda undervisningstiden på ett mer effektivt sätt med flippat lärande.

Flippat lärande kan till exempel göras genom att flytta genomgångar från tiden då hela gruppen är samlad till att eleverna tar del av innehållet på egen hand, exempelvis genom förinspelade föreläsningar. Då kan tiden när gruppen faktiskt är samlad istället användas till bland annat gemensam diskussion och frågor.

Under webbinariet diskuterar Patricia Diaz, tillsammans med Magnus Blixt, möjligheter och utmaningar med flippat lärande – både kopplat till undervisning för alla åldrar och som kompetensutveckling.

Fyll i formuläret för att få inspelningen direkt till din mejl!

Om Patricia Diaz

Patricia är i grunden gymnasielärare i engelska och spanska men sedan 2020 arbetar hon som doktorand på KTH med fokus på lärarutbildares användning av digitala verktyg.

Hon har skrivit tre böcker och medverkat i två antologier om hur digitala verktyg kan användas i en elevaktiv, formativ och språkutvecklande undervisning och har de senaste tio åren föreläst runtom i Norden på det temat.

År 2021 fick hon Guldäpplets jubileumsutmärkelse för spridning och inspiration kring undervisning och lärande med digitala verktyg. Hon är även medgrundare till Preparus – en plattform för flippad fortbildning.

Se inspelningen av webbinariet

Fyll i formuläret nedan för att få inspelningen skickad direkt till din mejl.