Analys & uppföljning
Få en överblick över er data och en aktuell analys för att kunna främja lärandet och skolutvecklingen. Haldor Analys & uppföljning gör det enklare för skolledare och skoladministratörer att analysera sin data från Haldor Education.
Aktuella analyser av verksamheten
Haldor Analys & uppföljning effektiviserar arbetet med styrning och uppföljning av skolverksamheten – både på kommun- och skolnivå – och ger skolledare ett effektivt verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet. Det ger dig som skolledare en översikt av närvaro/frånvaro och omdömen och ett datadrivet stöd för att bättre kunna stötta elever att nå sina mål.
Som skolledare får du snabbt aktuella analyser och rapporter för att fatta säkra beslut kring insatser och resurser på alla nivåer i organisationen. Tjänsten erbjuder en rad olika färdiga mallar men också möjlighet att kunna anpassa och skapa egna rapporter.
Med Haldor Analys & uppföljning får du som skolledare
Aktuell data över hur organisationen, medarbetarna och eleverna mår
Underlag för att kunna följa upp den pedagogiska verksamheten
En grunduppsättning av rapporter i Power BI
Möjlighet att kunna anpassa och skapa egna rapporter
En översikt av närvaro/frånvaro och omdömen
Möjlighet att kunna sätta in rätt resurser där det finns ett bekräftat behov
Datadrivet stöd för att bättre kunna stötta eleverna att nå sina mål
Trygg och säker datalagring
Med Haldor kan ni välja att lagra och behandla all er data i Sverige. Det betyder att de personuppgifter och den dokumentation ni har i Haldor Education hanteras på ett GDPR-säkert sätt och i enlighet med Schrems II överförs ingen data till tredje land. Läs mer om vår datalagring.

”Med analysverktyget sparar vi mycket tid för rektor, ledning och huvudman när det ska tas fram rapporter internt, till kommunen samt till skolverket och CSN. Rapporterna blir även mer likvärdiga mellan de olika skolorna då all statistik rapporteras på samma sätt. Tidigare gjordes detta i olika Excel-filer där missförstånd kunde uppstå kring hur rapporteringen skulle göras samt tolkas.”