Hem/Om oss/Jobba hos oss/Supportmedarbetare

Supporttekniker

Är du en problemlösare som har ett intresse för teknik? Vill du arbeta med teknisk support i ett företag som drivs av att förbättra skolan genom digitalisering?

Vi på Haldor brinner för skola och digitalisering. Därför utvecklar vi pedagogiska tjänster, sömlöst integrerade i Microsoft Teams. Haldor Education är en av få pedagogiska tjänster i världen som är helt integrerat i Teams.

Idag har vi kunder i 15 länder och står inför en spännande internationaliseringsresa. Vi är också extra stolta över att Microsoft har utnämnt oss till både Microsoft Education Partner of the Year Finalist 2020 och Microsoft Sweden Partner of the year 2018.

Vad innebär det arbeta med teknisk support hos oss?

Som supporttekniker kommer du att arbeta i hela supportkedjan, från första linjen till andra linjens support. Du kommer ta emot frågor och ärenden från kunder och ge dem support via telefon och mejl. Du kommer också arbeta med felsökning och teknisk problemlösning tillsammans med de andra i supportteamet.

Med ett trevligt bemötande och på ett pedagogiskt sätt kommer du hjälp kunderna att hitta rätt lösningar på deras frågor och problem.

För att passa i den här rollen ska du gilla kontakten med kunder och drivas av att lösa problem med din vassa uteslutningsförmåga och teknikintresse.

I supportarbetet ingår också:

  • Ta emot och hantera ärenden i vår helpdesk (Zendesk) samt vår supporttelefon.
  • Hjälpa våra kunder med deras frågor och problem på ett serviceinriktat och professionellt sätt.
  • Snabbt identifiera och lösa våra kunders ärenden.
  • Hantera incidenter.
  • Söka och hantera kundinformation i underliggande system (Microsoft SQL och Azure).
  • Samla feedback från kunder och kommunicera det vidare internt.

Erfarenheter

På Haldor värdesätter vi personligheten främst men vi tror att du kommer lyckas bäst om du har följande erfarenheter:

  • Tidigare erfarenhet inom en supportroll.
  • Teknikintresse och gärna erfarenhet från Microsoft Office 365 och Azure.
  • Vilja och intresse av att lära sig hitta i system och databaser.
  • En naturlig problemlösare som ser möjligheter när saker inte går som planerat.
  • Tidigare erfarenhet av relationsskapande roll.
  • God kommunikationsförmåga på både engelska och svenska.

Som person tror vi att du är:

  • Intresserad av teknik
  • Empatisk
  • Prestigelös
  • Lösningsorienterad
  • Van att både arbeta självständigt och samarbeta i team

Vi strävar efter mångfald och jämställdhet och ser gärna kvinnliga eller ickebinära sökande till den här tjänsten.

Utvecklingsmöjligheter

I denna roll finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Övrig information

Plats: Stora möjligheter till distansarbete finns, men vi ser gärna att du har möjlighet att delvis arbeta på plats i Sundsvall.

Anställning: Heltid och tillsvidareanställning

Sista ansökningsdatum: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker löpande, men sista ansökningsdag är den 31 januari.

Är du intresserad av att bli en del av team Haldor eller har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Hedblom, rekryterade chef, linda.hedblom@haldor.se eller 0730-97 56 96.

Vi ser fram emot din ansökan!