Key Account Manager med fokus på Norden

 

Vill du vara med och stötta skolor i Norden i deras digitaliseringsprocess? Har du erfarenhet av komplex lösningsförsäljning och brinner för att kunna erbjuda de bästa pedagogiska lösningarna till skolor? Drivs du av utmaningar och att ständigt utvecklas? På Haldor AB erbjuds du en möjlighet att vara med och skapa framtiden inom pedagogiska verktyg för skolor.

 

Om Haldor

Vi brinner för skola och digitalisering. Vår vision är att lärare skall kunna fokusera mer på utbildning och mindre på administration och att stötta eleverna i deras lärprocess. Vi på Haldor utvecklar moderna och användarvänliga pedagogiska verktyg byggda på Microsoft 365 och Teams for Education. Vi är väldigt stolta över att vara Partner of the year i Sverige för Microsoft 2018.

Läs mer: staging.haldor.se

 

Arbetsuppgifter

I rollen som Key Account Manager arbetar du primärt med försäljning till utvalda kunder i Norden. Du ingår i ett nordiskt försäljningsteam där alla tillsammans arbetar för att utveckla affären.
Vi letar efter dig som är bra på att bygga relationer och är orädd för att ta kontakt med nya människor. Du behöver ha en positiv inställning och gilla att arbeta efter uppsatta mål samt vara engagerad och uthållig.

 

Formella krav
 – 3-10 års erfarenhet av komplex lösningsförsäljning
– Erfarenhet som IKT-pedagog eller motsvarande
– Erfarenhet av försäljning av IT tjänster
– Eftergymnasial utbildning
– Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
– B-körkort

 

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som motiveras av att få arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vi söker primärt dig som har erfarenhet från skolverksamhet, är tekniskt intresserad och har förmågan att arbeta målmedvetet och strategiskt för att bygga långsiktiga lösningar tillsammans med våra kunder. Vidare motiveras du av att få vara med att bygga något nytt samt är en fena på att utveckla affärer. Du är en social, kommunikativ och trygg person som inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Arbetet är i första hand en heltidstjänst men ev deltid kan vara ok för rätt person.

 

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker löpande.
Start: 1 augusti med hänsyn till uppsägningstid.

 

Övrig information
Plats: Utifrån dialog
Anställning: Tillsvidare

 

Är du intresserad av att bli en del av Team Haldor eller har du specifika frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta Sara Zetterberg, VD Haldor AB, sara@haldor.se eller 070-6560606.

 

Välkommen med din ansökan!